Ordinary ölboms

Sitter vid köksbordet, Sara springer omkring och tjatar om mat.Katten Sara då. Jim Carrey vrålar i mitt öra från tv:n som mamma ska envisas med att stänga av.
Dagarna har gått snabbt, har snart hunnit vara hemma en vecka. Hade storslagna planer in i minsta detalj men inget har väl egentligen blivit av. Men jag hade en underbar kväll på Månsols utvärdhus med Anette och Salma. Därefter sov Salma över hos och vi spelade vändtia(ölboms regler!) hela kvällen. Har faktiskt träningsvärk i magen, man skrattar aldrig så mycket som när man umgås med mina brorsdöttrar. Nu har jag ju bara monstret här hemma, Pernilla är ju i Australien. Så påsk utan La familia. Minns när de gömde påskägg åt oss i spökhuset, ett gammal övergivet hus i närheten av där vi bor. Stackars Pernilla var ju så rädd så hon nästan pinka ner sig ;)

Varit med mamma in till stan för att se Salma uppträda med sin teatergrupp. Fantastiskt duktiga o roliga!

   

Vädret har varit helt otroligt. Spenderat större delen av dagarna i en solstol på verandan medans pappa har jobbat hårt med nåra elgrejer på vinden och mamma har sytt på sina lapptäcken. Jo just det, stickningen av min sjal går bara fint, tyvärr är garnet slut vilket jag måste göra något åt.

Måste ta mig till Stockholm nån dag o hämta ut min mobil. Stört att jag måste åka ända till Stockholm. Ska försöka träffa lite vänner o göra en turistig dag av det. Tråkigt bara att Gröna Lund inte har öppnat än.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tycker det ar kul att du anvander uttrycket "olbomsregler", jag och pappa spelade vandtia haromdagen och vi sa ocksa att vi skulle spela efter olbomsregler.

Vi sa ordagrant olbomsregler.

Skulle garna sett teatern och jag va inte sa nara att kissa pa mig.. bara lite :P

2011-04-18 @ 09:51:58
URL: http://livingdownunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0