tacky as we say

Nämn något som gjorde dig glad igår: Hittade en tidning på tåget, "Book". Helt makalöst intressant om läsning och författare. Djupgående intervjuer varvat med intressanta krönikor. Letat länge efter något sådant.

Vad gjorde du kl 08 i morse? Vaknade i min sovkupé på tåget, försökte klä på mig tyyyyst tyyyst och ta mig till restaurangvagnen för en OERHÖRT inspirerande frukost.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Var ut med hunden. Hittade ingen ficklampa så det var beckmörkt. Vovven har ju blivit lite blind på gamla dar så det var nära att man pinka i brallan när han skällde rätt ut i mörkret.

Det sista du sa högt? Bugsy, jag seeeeer dig! (han försökte klättra upp på torktumlaren för att komma åt kattmaten)

Det senaste någon sa till dig: Tack! (bredde en smörgås till Pappa)

Vad har du druckit idag? Kaffe, the och juice

Vad var det senaste du åt? Rostat bröd med hemgjord marmelad

Vad var det senaste du köpte? Frukost på tåget

Vad är det för färg på din ytterdörr? Med tanke på att jag är bostadslös så har jag därmed ingen dörr vad jag kan minnas. Däremot har mina föräldrar en gedigen trä-dörr som jag kan kalla "min" just nu.

Vad är det för väder hos dig nu? Här vare kväller duh! Mörkt och kallt med andra ord.

Godaste glassmaken? ROMRUSSIN!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja...nej...jo...eller...mmm...JA! Första gången jag la ögonen på F så sa jag till mig att HAN skulle jag ha!

Sover du tungt? Berors på. Slipper jag höra snarkningar och mumlingar kan jag nog falla i djup sömn. Slag och sparkningar går också bort om en annan skönhet ska få sin sömn. Men jag hade kunnat utsatt mig för ovanstående tusen gånger om...ifall...hm...nåja...

Drömmer du mardrömmar? Alltför ofta

Trivs du med ditt jobb? Just för tillfället har jag inget eftersom jag tagit mig frivillig semester. Men jag har ett nytt jobb på lut, skall bli mycket intressant.

Favoritklädsel? Den gråa hoodien är en trogen följeslagare

Favoritlåt just nu? Burning heart nånting med Takida har satt sina spår

Vad ser du om du tittar till höger? 3 sekunder senare har jag tänkt klart över vad som är höger och vänster. Har svårt för det där. Hunden ligger i sin korg...till höger.

Vad gör dig glad just nu? Att vara hemma i Ölboms

Vad ska du göra härnäst? Titta i kylskåpet en gång till och undra varför det inte fyller upp av sig självt.

Höger el vänsterhänt? Höger

Humör just nu? Inget direkt humör överhuvudtaget. Bara mainstreem. Känner...faktiskt...ingenting...och ska man behöva känna efter riktigt ordentligt är det inga äkta känslor, right?

Favoritgodis? är väl ingen godisoman men jag gillar Ahlgrens salta bilar

Kläder just nu? mjukisbralls, adidaströja and so on

Sommarplaner? Förmodligen jobba arslet av mig. Förmodligen. Eller så tar vi det piano, jobbar lagom mycket och hoppas att F kommer hit...

Hur många kuddar sover du med? Noterade att det låg 3 i sängen när jag skulle ta en liten tupplur. Förklaring; hunden brukar ligga där, kan ju vara bra att han har en egen kudde:)

Morgon eller nattmänniska? Hmm... Jag är alltid trött. Men på sista tiden har jag blivit morgonmänniska, tack vare...just det...behöver ju inte ens skriva det. Så i somras lärde jag mig att inte sova bort hela dagarna. Rätt skönt egentligen.

Vad är viktigast för dig? Min familj.

Är du kittlig? Seriöst? Det vore som att underminera sig själv att avslöja det.

Snarkar du? Absolut inte...*host*...

Stjärntecken? Oxe

Äckligaste insekten? Alla

Stökigt el välstädat? Föredrar välstädat. Men har jag kaos i mitt liv har jag kaos i mitt hem. På nåt sätt hjälper det till att röja hemma när man vill få det lite mer strukturerat i sinnet. Sofie Carlssons motto som jag aldrig kommer att glömma. Stämmer så inni bängen.

Vad längtar du mest efter just nu? F kommer alltid att komma på första plats. No matter what. Därefter resan. Samt ett fullt kylskåp. Men snart kommer Mamma hem från affärn. Hoppas hon har nåt gott med sig. Jag rymmer hemifrån om hon ska dra till och laga norsk husmanskost. 1 på miljonen att det skulle hända. Tippar på att det blir köttfärssås med spaghetti, my favorite:)

Nu blev det fjortis lista igen. Tror det är det turkosa nagellackets och adidas tröjans fel. Den yngre mentaliteten smög sig på. Ärlig talat orkar jag inte göra något djupdyk i minnenas små hålor ikväll heller. Har mest legat på kökssoffan och njutit av att vara tillbaka i barndommens Ölboms.


Dags att käfta lite på hunden igen. Kan inte katterna bara äta upp sin mat...ELLER?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0