Orkaniska stormvindar o strömlös restaurang

Tjoooohooo vad det blåser! Har nog aldrig sett på maken! Fick springa efter ett par soptunnor som tog sig en sväng om på parkeringen. Efter det sa det pang, tjoff, bom och det med besked. Tjeldsundsbrua(den stora bron bredvid restaurangen o hotellet) stängde för all trafik. Restaurangen fylldes ganska snabbt med smarta människor som inte ville stå i en kilometer lång bilkö(bron skulle lika gärna kunnat hållt stängt halva natten). Därefter...gick strömmen. BECKMÖRKT. Sprang runt med stearinljus medans jag brassade hamburgare på eftervärmen på stekbordet. Gick ju som smort tills fotbollslaget med smågrabbar kom, då ville jag bara gå o gömma mig...urk...

Lite spännande, lite mysigt. Men jag skulle inte velat vara personen som stog i bilkön och fick sina bilfönster splittrade. Första gången i mitt liv som jag blåst omkull förövrigt(och JA mamma jag äter ordentligt).

Inget drama, inget känslomässigt dravel. Tänk, till och med jag klarar av att skriva vardagligt. Fast det blir inte lika läsbart, är inte lika "nöjd"...Fast jag kan inte säga att jag är nöjd när jag skriver någon annan gång heller. Men gillar de fina kommentarerna, värmer mucho grande!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0