Another day bites the dust

Skulle väl egentligen satt mig direkt när jag kom hem och präntat lite, när allt är färskt i minnet. Inte för att det har kommit annat emellan. Åtminstone inte fysiska happenings. Var lite dåligt med det första dagen jag kom hem. ”Vad händer nu?” undrade jag, ”Vaddå ska det hända nåt?” sa Mamma. Det har hon förstås rätt i, allt har sin gilla gång och man ska inte räkna med att det händer nåt om man inte gör nåt åt det själv. Hmm. Naturligtvis är det helfint att vara tillbaka hemma. Men det mest spännande som händer här är om det går förbi en främmande människa ute på vägen.

 

Min Moster Gull och hennes man har mellanlandat i Sala på deras Europaturné. Min brorsdotter Pernilla kom hem dagen efter mig efter att ha varit i Australien i ett år. Morbror Anders mår så pass bra att han kan ta sig till Sala idag. Stort släktkalas ikväll med andra ord! Nåväl, stort för att vara i våran släkt. Men det är ”så mycket av oss” så vi verkar i koncentrerad form, skulle man kunna säga. Haha! Visst kan det väl vara kul att ha en ”38 kusiners släkt”, men nu vet vi vart vi har varann och det är inte så många att hålla reda på. Kanske skulle man passa på att fira jul också...SKOJA! Tok-lisa...

 

Ska strax ner på stan med alla damer; Pernilla, Salma, Moster Gull och Mamma Siv. Hoppas då innerligt att Pappa stannar hemma, man kan ju bara gå 5 sekunder i en affär så ska man hem igen. Dubbel suck.  Tänkte jag skulle införskaffa sovsäck, liggunderlag och ryggsäck inför Sydamerika resan. Men...pengarna ska hållas hårt i, ska ju ändå vara ”ledig” i 4 månader. Hujedamig. Behöver nog införskaffa en trisslott. Skall även släpa mig till skattemyndigheten och säga att jag är hemma igen.


Håret är avkortat avsevärt måste jag säga! Gull lärde mig knepet hur man toppar sina toppar själv. Mycket behändigt för en annan som gått och blivit dumsnål efter Norge vistelsen.

 

Dagens kom ihåg: För hunden är du en familjemedlem, för katten en betjänt



Kommentarer
Postat av: Pia Arendell

Hej Lisa! Härligt att läsa dina texter. :D Önskar dig allt gott, vet du! Hoppas på att du kommer ner till Smygehus och hälsar på oss i oktober. Maria följer med mig och är konvalecent hos mig tills hon är bra igen. Ni är mycket välkomna. Ser fram mot att träffa dig igen. :D Kramar, Pia

2011-09-23 @ 18:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0