1:a advent i Sydamerika

27 november, 1 advent

Igår anlände vi till Rio Bamba, stor stad, stor kontrast till Banos. Banos kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, gjorde enormt avtryck på mig. Ridningen till vulkanen på pållen Diablo, massagen med Anna när jag ovetandes fick nålar i mig. Den prunkande och grönskande naturen, de varma källorna som i ett turkiskt badhus. Men främst Angel. Hur kunde jag ens tillåta mig till det...igen?

 

Tillbaka till Rio Bamba så gjorde det inte så mycket intryck på mig, tyckte bara det var stort, skräpigt och tomt på själ. Delade rum med Jessica och Tanja. Tanja som åker hem efter Peru, så tråkigt! Det har väl blivit dem jag har tytt mig till, Anna som är lokförare från Örebro, Tanja från Uddevalla som jobbar på Nordens Ark och Maria, den skånska  tull hundföraren. Sen finns det förstås ett par stycken man blir lite smått irriterad på, som man kanske håller sig ifrån, bara för att undvika bråk.

 

Vi sitter i bussen just nu och snicksnackar lite. Har precis stannat till vid en bensinmack för att laga till lite lunch. Maria hade en bok som heter ”Djurens språk”med sig. En slags drömuppslagsbok . Natten innan hade jag haft en sån underlig dröm om hästar, ilskna hästar. Med hjälp av boken kom vi fram till att jag kände frihet när jag drömde om dem. Att jag inte skulle låta de negativa tankarna ta över och våga visa och känna frihet.

 

Nu snart är det dags för käk med tuppen, hunden, hönan och kycklingarna som fanns här på bakgården.

F börjar bli till ett dimmigt minne, men det var väl det han ville.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0